Καλή σχολική χρονιά με νέους αγώνες

paideia_page1

το εντυπο σε pdf

ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΝΕΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ :

 ΓΙΑΤΙ Η ΜΟΡΦΩΣΗ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΠΡΟΝΟΜΙΟ

 ΓΙΑΤΙ Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟ ΑΓΑΘΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑ

 Παρά την καθιέρωση ενός έτους υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής που καταχτήθηκε μετά τον σκληρό αγώνα των δασκάλων το 2006, φέτος, 60.000 νήπια «κόπηκαν» από τα δημόσια νηπιαγωγεία. Το Υπ. Παιδείας στοιβάζει 25 νήπια ανά τμήμα (πολλές φορές χωρίς νηπιαγωγό), αφού οι διορισμοί νηπιαγωγών μειώθηκαν κατά 50%.

 1.320 κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό στα δημοτικά (στοιχεία της ΔΟΕ). 3.000 κενά σε καθηγητές (ΟΛΜΕ). 

 Πάνω από τα μισά σχολικά κτήρια της χώρας είναι γερασμένα κι ακόμα υπάρχουν σχολεία με διπλοβάρδιες

 Οι δαπάνες για την παιδεία καθηλωμένες στο 3,4% του ΑΕΠ (5,8% μέσος όρος στις χώρες της ΕΕ.), αλλά οι στρατιωτικές απογειωμένες (η Ελλάδα είναι 4η χώρα παγκοσμίως στις εισαγωγές όπλων !!)  Στο ζενίθ η διασπάθιση του δημοσίου χρήματος και η εκποίηση δημόσιου πλούτου  μέσα από τη διαπλοκή του μεγάλου κεφαλαίου  με την κυβέρνηση της ΝΔ. Αμύθητα τα ποσά που έχασε το ελληνικό δημόσιο διαμέσου των συναλλαγών με τη Μονή Βατοπεδίου  .   

 Και σαν να μην έφθαναν αυτά οι περισσότερες κατασκευές σχολικών υποδομών προγραμματίζονται να γίνουν με την ληστρική  μέθοδο των Συμπράξεων Δημόσιου – Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Αποτέλεσμα: αφενός η ληστεία του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (2,5 φορές περισσότερο κόστος από αυτό που είχαν μέχρι τώρα οι κατασκευές σχολείων) αφετέρου παραδίδεται η χρήση των σχολείων στον εργολάβο για 25 χρόνια ! (τέρμα δηλαδή, το τζάμπα παιχνίδι στα σχολικά γήπεδα και η δωρεάν αξιοποίηση των σχολικών υποδομών από την τοπική κοινωνία)       

 Το Υπουργείο Παιδείας προετοιμάζει τη μείωση της 12χρονης εκπαίδευσης, (κόβοντας ένα χρόνο από το δημοτικό) γιατί θεωρούν τη μόρφωση σπατάλη και την πολιτική λιτότητας «επένδυση».  

 Το «σύστημα διδασκαλίας είναι η διδασκαλία του Συστήματος». Γονείς, εκπαιδευτικοί, μαθητές και μαθήτριες είμαστε δέσμιοι ενός σχολείου επιλεκτικού, εθνικιστικού, ανταγωνιστικού, ρατσιστικού απέναντι σε κάθετι διαφορετικό, εχθρικού στη συλλογικότητα, τη φαντασία, την παιδικότητα, την εφηβεία.

 Στην ανώτατη εκπαίδευση η κυβέρνηση της ΝΔ απέτυχε να αναθεωρήσει το άρθρο 16 του συντάγματος και να επιβάλλει τα ιδιωτικά πανεπιστήμια γιατί βρέθηκε αντιμέτωπη με τον μεγαλειώδη αγώνα του εκπαιδευτικού κινήματος. Προχώρησε όμως :

 Στην ψήφιση του νόμου πλαισίου για τα ΑΕΙ που θεσμοθετεί το «επιχειρηματικό Πανεπιστήμιο», δηλαδή το Πανεπιστήμιο που αναπτύσσει τη γνώση και την έρευνα μόνον εάν και εφόσον αυτή συμβάλλει στην κερδοφορία κάποιου τμήματος του κεφαλαίου.   .

 Στην ανοικτή συνταγματική εκτροπή μέσα από την αναγνώριση των Κέντρων Ελευθέρων Σπουδών.

 «Οι νέοι που απέτυχαν μπορούν να σταδιοδρομήσουν στις ιδιωτικές μεταλυκειακές σπουδές» δήλωσε υπουργός – ντίλερ των εμπόρων πτυχίων Ε. Στυλιανίδης.

 Ο δρόμος είχε ανοίξει δυο χρόνια πριν με την «μεταρρύθμιση» που καθιέρωσε τη βάση του 10 για την εισαγωγή στα ΑΕΙ – ΤΕΙ, με την απαγόρευση της εγγραφής  των αποφοίτων των γενικών Λυκείων σε ΕΠΑΛ. Μεταρρύθμιση που  αντιπάλεψαν δεκάδες χιλιάδες μαθητές μέσα από το κίνημα καταλήψεων του 2006

 18.435 θέσεις πρωτοετών κενές στα ΑΕΙ- ΤΕΙ και 60.000 νέες και νέοι που τέλειωσαν πέρυσι το λύκειο κρίθηκαν «ανίκανοι» να δοκιμάσουν την τύχη τους σε κάποιο δημόσιο ΑΕΙ ή ΤΕΙ. «Ικανοί» όμως να πληρώσουν αδρά, όπως τους προτείνει ο Υπ. Παιδείας  για να αγοράσουν ένα πτυχίο – μαϊμού – «αναγνωρισμένο όμως από το κράτος» !!

 Προτείνουμε :

  •  Άμεση αύξηση των κρατικών δαπανών για την εκπαίδευση  τουλάχιστον στο 5% του ΑΕΠ (Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν)  
  •  Οικονομική, κοινωνική και επαγγελματική στήριξη των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων με βάση τις προτάσεις των συνδικάτων
  •  Παιδαγωγική ελευθερία στους εκπαιδευτικούς και καθολική, περιοδική, ουσιαστική ετήσια επιμόρφωση
  •  2χρονη προσχολική και 12χρονη σχολική υποχρεωτική δημόσια δωρεάν εκπαίδευση
  • Ενιαίο Λύκειο θεωρίας και πράξης αποδεσμευμένο από τη διαδικασία των εξετάσεων, με ριζική αλλαγή αναλυτικών προγραμμάτων
  • Ελεύθερη πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
  •  Μια και μόνο δομή επαγγελματικής εκπαίδευσης σε λυκειακό επίπεδο μετά το γυμνάσιο, σχεδιασμένη στην κατεύθυνση της καθιέρωσης 12χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης και με μεταλυκειακό έτος ειδίκευσης
  • Κατάργηση των Κέντρων Ελευθέρων Σπουδών
  • Στήριξη της πολυπολιτισμικής εκπαίδευσης, της εκπαίδευσης παιδιών με ειδικές ανάγκες.
  •  Να πάψει ο ασφυκτικός έλεγχος της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης από την κυβέρνηση. Κατάργηση του Ν. 3549 για τα ΑΕΙ. Στροφή της χρηματοδότησης στη βασική έρευνα. Όχι στο επιχειρηματικό Πανεπιστήμιο.

 Θέλουμε :

  •  Η εκπαίδευση να διαμορφώνει ελεύθερους ανθρώπους
  • Η εκπαίδευση να στοχεύει στη γνώση και τη μάθηση και όχι την αμάθεια και τον κοινωνικό αποκλεισμό

 

Advertisements
This entry was posted in Aνακοινώσεις, Eντυπα. Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s